Why computer skill is important? ហេតុអ្វីជំនាញកុំព្យូទ័រសំខាន់?

Ms Outlook

Ms Outlook

It’s common understanding that if you know how to use computer effectively, you will be able to get things done easier than you don’t. Computer skill is the second must-have skill after English language for your future job. Why is it important? Computer skill is worth having because it help you:

  1. Have things done quickly: Imagine that if you don’t know how to use Ms Excel to calculate numbers, it will take you days to sum all the remuneration and wages for 3 thousands workers. If you don’t know how to use Ms Outlook to keep your tasks and emails organized, you will find it difficult in working. Instead of spending time doing your work, you will use most of your time finding emails and thinking what to do.​ Hence, knowing how to use computer effectively is crucial for your work.
  2. Improve your work quality: After you save your time from doing unnecessary stuff such as thinking what to do and finding emails, you can use this time focus on the core tasks/projects you’re working on. When you have sufficient time you will pay more attention to details, so it reduce the chance of making minor mistakes.

Therefore, I encourage you to better your knowledge in using Microsoft Office programs such as Ms Word, Excel, Power Point and especially Outlook to help you work fast​ and efficiently.

វាជារឿងសាមញ្ញទៅហើយដែលថា កាលណាអ្នកចេះប្រើកុំព្យូទ័រ អ្នកអាចធ្វើការងារបានស្រួល​ជាង ការដែលមិនចេះសោះ។ ជំនាញកុំព្យូទ័រជាជំនាញទី២បន្ទាប់ពីជំនាញភាសាអង់គ្លេងដែល​អ្នកត្រូវតែចេះដើម្បីអនាគតការងាររបស់អ្នក។ ហេតុអ្វីបានជាវាសំខាន់យ៉ាងនេះ? កុំព្យូទ័រសំខាន់​ដោយសារវាជួយអ្នកឱ្យៈ

  1. បំពេញការងារបានឆាប់រហ័សៈ អ្នកអាចស្រមៃមើលថា បើអ្នកមិនចេះប្រើ កម្មវិធី Excel ក្នុងការគណនាលេខទេ អ្នកនឹងចំណាយពេលរាប់ថ្ងៃ ដើម្បីគិត​ប្រាក់ខែ និង​ប្រាក់ផ្សេងៗរបស់កម្មករនិយោជិត ៣០០០ នាក់។ បើអ្នកមិនដឹងពីរបៀបប្រើប្រាស់ Outlook ក្នុងការរៀបចំការងារ និងអ៊ីមែលរបស់អ្នកឱ្យមានរបៀបរៀបរយ អ្នកនឹងពិបាក​ធ្វើការងាររបស់អ្នក។ អ្នកនឹងចំណាយពេលច្រើនក្នុងការរកឯកសារអ៊ីមែល និងគិតថា​អ្នកត្រូវធ្វើអ្វីខ្លះ ជាជាងការធ្វើការងារសំខាន់ដែលត្រូវធ្វើ។ ហេតុនេះ ការចេះប្រើប្រាស់​កុំព្យូទ័រឱ្យមានប្រសិទ្ធភាពមានសារៈសំខាន់ណាស់ក្នុងការងាររបស់អ្នក។
  2. ពង្រឹងគុណភាពការងាររបស់អ្នកៈ បន្ទាប់ពីអ្នកអាចសន្សំពេលវេលារបស់អ្នកពីការ​គិតថានឹងត្រូវធ្វើអ្វីខ្លះ និងរកឯកសារអ៊ីមែល អ្នកអាចប្រើពេលវេលាទាំងនេះដើម្បីធ្វើ​ការងារឬគម្រោងដែលសំខាន់ៗ ។ ពេលដែលអ្នកមានពេលច្រើនក្នុងការពិនិត្យឱ្យបាន​ល្អិតល្អន់ វាអាចជួយកាត់បន្ថយកំហុសដែលអាចកើតមានឡើងដោយអចេតនា។

ដូច្នេះខ្ញុំលើកទឹកចិត្តឱ្យអ្នក រៀនពីរបៀបប្រើកម្មវិធី Microsoft  ដូចជា Ms Word, Excel, Power Point និងជាពិសេសនោះគឺ Outlook ដើម្បីជួយការងារអ្នកបានឆាប់រហ័សទាន់ចិត្ត និងមាន ប្រសិទ្ធ​ភាពខ្ពស់។

This entry was posted in Job ideas : គំនិតក្នុងការងារ, My experience : បទពិសោធផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ខ្ញុំ. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s